FANDOM

Malfoy

Draco Malfoy på Hogwarts.

Draco Malfoy var en trollkarl som gick i Slytherins elevhemHogwarts skola. Hans pappa var Lucius Malfoy och hans mamma var Narcissa Malfoy. Han började på Hogwarts samma år som Harry Potter. Han beskrivs som en pojke med "ett blekt, spetsigt ansikte". I filmerna om Harry Potter spelas Draco Malfoy av den engelske skådespelaren Tom Felton.

Innan första boken Redigera

Draco Malfoy har spelat Quidditch under sin uppväxt.

Första boken Redigera

Draco var i Diagongränden i London, EnglandJuli 31 för att handla skolsaker till Hogwarts terminstart. När han var där så mötte han Harry i en klädaffär och pratade med honom utan att veta att det var den berömde Harry Potter. Samtidigt som han själv var i Madam Malkins klädaffär så var hans pappa Lucius i affären intill och köpte böcker åt honom och hans mamma Narcissa var och tittade på trollstavar. Efter att Draco varit hos Madam Malkins så gick han med sina föräldrar och såg på kvastar i en quidditchaffär. Han planerade att försöka tvinga sin pappa att köpa en kvast och smuggla in den på Hogwarts trots att förstaårs elever på Hogwarts inte hade tillåtelse att ta med egna kvastkäppar till skolan. Om han lyckades vet man inte men troligen så gjorde han inte det.

Andra Namn Redigera

Harry Potter träffar Draco för första gången utan att känna honom och de pratar med varandra så tycker han att Draco påminner starkt om Dudley Dursley, Harrys kusin.

"Ung man" av Madam Malkin.

Slumpartad wiki